Intensiv dag

Vardag / #jmkmarknad14, Jokkmokk, Jokkmokks vintermarknad / Permalink / 2
Nu är jag så gott som precis hemkommen från en heldag i Jokkmokk med tre vernissager och en marknadsinvigning i bagaget. I och för sig så var jag inte så värst länge på de första två sakerna pga jobb, men på grund av allt folk så sörjer jag inte det det minsta faktiskt. Ärligt talat så var det en hel del folk överallt vars jag var. Värst var det inne på Samernas där det var för mycket folk på en för liten yta med resultatet att det knappt gick att röra sig och det blev skitvarmt skitfort. 
 
Nåja, nu är marknaden officiellt invigd och årets intensivaste helg här i kommunen är igång. Det ska jag fira med att jobba de två första marknadsdagarna inne på museét där det händer en del också och sista dagen kommer nog att ägnas åt ströva fritt på marknaden med kameran i högsta hugg.
#1 - - Hanna:

Då kanske vi syns någon dag! :)

#2 - - Liza:

Åh vad mysigt! älskar marknader!

Till top