Helgresumé

Vardag / Permalink / 1
Nu i natt kom vi hem igen från Göteborg och västkusten. Efter allt promenerande på diverse olika platser så ser mina fötter inte så fina ut, med skavsår lite här och där. Sedan att jag lyckades med att vricka foten och skrapa upp ena knäet ute på Tjörn ska vi inte alls prata högt om. Annars var det varmt och skönt där nere, runt +20 nästan hela tiden och gröna gräsmattor överallt! För att inte tala om det blommande äppelträdet i Sjömarken!

I fredags var vi som sagt på Liseberg med allt som det innebär. På lördagen var det bara att packa ihop och fara ut till Tjörn där bröllopet skulle vara. Hela stället där såg ut som en typisk svensk sommaridyll vid havet. Så jag skulle inte tacka nej till att ha ett hus där inte! Bröllopet blev rätt lyckat, och de sista gick nog hem där vid kl. 5 eller 6 tror jag. Själv gick jag tillbaka till vandrarhemmet relativt tidigt, det vill säga där vid 1-tiden.

På söndagen blev det att gå till den närmaste sandstranden (där jag för övrigt vrickade foten och skrapade upp knäet). Där blev vi inte så värst långvariga, eller i alla fall inte lika länge som mamma ville vara där. Så resten av eftermiddagen spenderades på Bohus Fästning som låg på vägen tillbaka till Sjömarken/Borås. Första versionen av fästningen, eller ruinen nuförtiden, var färdig på 1300-talet, så nog har den varit med om en del alltid.

Sista dagen, igår, spenderas inne i Göteborg. Lunchen åt vi på en kinarestaurang nära Centralen, eller på andra sidan kanalen från JapanPhotos butik. Vet inte riktigt vad det där stora torget där alla spårvagnar har hållplats heter. På restaurangen var det i alla fall riktigt god mat! De hade dessutom buffé där. Efter lunch så blev det Nordstan för hela slanten medan mamma och pappa åkte med Paddan-båtarna. Jag handlade faktiskt inte så värst mycket, ett nagellack, en flaska med hårolja och Hungerspelen-triologin i en bok. Nagellacket är i färgen Pistachio och är från Mavala och håroljan är Lee Stafford's Arganolja.

Bilder från helgen kommer upp senare.
#1 - - Rebecka - fotoblogg:

Sv: Härligt, du! ;)

Till top