Beautiful Creatures - en recension

Film / Beautiful Creatures, Bok, Dissning, Film, Recension / Permalink / 0

Igår så passade jag på att se en film som jag länge velat se, nämligen Beautiful Creatures. Till saken hör att jag redan har läst boken som filmen ska vara baserad på, och boken var faktiskt rätt bra. Bättre än vad jag trodde till och med. Men filmen däremot! Kort sagt så störde jag mig genom så gott som hela filmen på att nästan inga detaljer stämde med boken! Speciellt inte huvudpersonernas band till varandra och resan fram till slutet!
Visst, vissa övergripande saker fanns med i både boken och filmen i någon form och som jag gillade, men resten! Snacka om att försöka göra filmen så olik boken det bara går utan att förstöra själva historien! Vissa ändringar i detaljerna är ju obligatoriska när en bok ska bli film, vilket man får finna sig i, men varför så pass mycket i en övrigt bra historia?
Nä, gör om och gör rätt istället. Tills dess kan man skippa filmen och bara läsa boken faktiskt. :(
Till top