Filmtips!

Film / 2012, Ett måste, Favorit, Film, Les Misérables, Recension / Permalink / 2
Nu i helgen såg jag nämligen den senaste filmversionen av Les Misérables med bland andra Hugh Jackman, Anne Hathaway, Russel Crow och Amanda Seyfried i rollerna efter att vela se den hur länge som helst. Herregud, vilken bra film säger jag bara! Visst, det tog lite tid att vänja sig vid att så gott som alla repliker mer eller mindre sjöngs fram, men vad kan man begära av en musikal?
Jag älskar verkligen filmer som utspelar sig före våran egna tid, i det här fallet första halvan av 1800-talet. Lägg dessutom till att den här filmen dessutom är en musikal OCH är väldigt bra filmad så är åtminstone jag överlycklig,
Sedan att Les Misérables blev nominerad till åtta Oscars, varav den vann 3 st, är inte heller illa pinkat!
5/5 får filmen i betyg, och vad har du att förlora på att inte se den?
Klicka på bilden för att läsa handlingen och kolla in lite närmare vilka skådespelare som är med, bland annat.
#1 - - Hanna:

Sv: Tur de då! Då behöver jag inte deppa över de ;)

#2 - - I am Baam ♡ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ:

Åwh vet inte hur många gånger jag har sett Les Misérables nu. :P Alldeles för många antar jag, om det nu är möjligt.

Du tar helt underbara bilder föresten. :)

Svar: Man kan nog inte titta på Les Miz för många gånger! :D Tack!
Kajsa

Till top